Hjælp til nem aftensmad

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hjælp til nem aftensmad

Post by spender »

Er løbet ind i noget af en forhindring. Mit sår der løber fra armhulen og hele vejen hen under brystet gør ondt når jeg laver det mindste. Det er som om det spænder "skævt" fra over og underdel, og jeg er såååå ræd for at det skal gå op, for stingene er jo fjernet.

Dermed er støvsugning og gulvvask altså udelukket, MEN aftensmaden SKAL jeg altså kunne lave, så har i gode tips til noget der ikke kræver løft eller brug af muskler i venstre side?

I aften er det mening vi skal have kyllingefiletter med ovnkartofler, og bare det at løfte fadene er for meget. Derfor har jeg udtænkt den plan at jeg stiller det ind med højre hånd, tager fra ovnen når det er færdigt, og så tager det ud igen med højre når det er koldt.

Lyder det besværligt? JA, men sådan må det blive.

Men står virkelig og mangler gode råd til hvordan jeg i et stykke tid kan gøre aftensmaden let og smertefri?

Overøs mig med gode råd :askepot:
Pr
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Hjælp til nem aftensmad

Post by Jasper »

Herhjemme er det nyeste hurtig hit, flutes pizza.

Vi køber de der billig flutes, der ikke er frosne og putter så alm. pizza snask på.

Det er til at flytte rundt med og underne elsker dem.
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hjælp til nem aftensmad

Post by spender »

det lyder da godt, og "herren" i huset er jo tosset med smeltet ost
Pr
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hjælp til nem aftensmad

Post by CXEC »

På samme måde kan også Bruchetta laves! Du ved noget brød af en art man kan lide evt. flûtes. Så tager man enten friske tomater og hakker dem fint eller man tager en dåse med tomater og kommer på, derefter kommer man lidt frisk hvidløg og basilikum over. Du kan også undlade tomaten hvis det ikke er et hit. Ost kan snilt kommes på i rå mængder.

Og velkommen tilbage, det er lidt siden sidst?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hjælp til nem aftensmad

Post by spender »

Lidt tid, ja desværre, har været på sygehusinspektion i over en måned. Nåede 3 sygehuse og 4 afdelinger. Husker desværre ikke så meget da jeg havde 40 i feber meget af tiden. Såret som er problemet stammer fra en af de to operationer jeg også nåede.

Skal gerne have rigeligt protein og i det hele taget en god nærende kost. Nemt når man ikke har penge og ikke kan lave noget.

Håber at det om 14 dage til en måned ser bedre ud.
Pr
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hjælp til nem aftensmad

Post by CXEC »

Sikken en omgang! Må jeg spørge hvorfor du er blevet opereret? 40 i feber, det lyder slemt!

Trist at du bor så langt væk ellers skulle jeg gerne komme og lave mad til et par dage.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Hjælp til nem aftensmad

Post by Godzilla »

Hvor ligger Kjellerup? Hvis det er på Sjælland, kommer jeg gerne og laver en hel masse foder som kan fryses ned i portioner, lige til at varme.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hjælp til nem aftensmad

Post by spender »

Jo altså.. havde en slags lungebetændelse som havde sat sig som bylder i min lunge så antibiotika kunne ikke tage det. De gik så ind og prøvede at dræne det ud. Virkede ikke. Og så gik det blødning i det, og de gik ind igen, og endte med at fjerne lidt af min lungehinde.

Men jeg har nu 3 sår efter dræn, plus monstersåret efter... ja gud ved hvad de har lavet.

Kunne virkelig godt bruge en til at komme og lave lidt mad til mig og knægten, men jeg må jo tage mig lidt sammen og få det gjort selv.
Pr
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hjælp til nem aftensmad

Post by CXEC »

Du godeste! Ved du ikke præcist hvorfor de har lavet det der sår? Kjellerup er vel i jylland?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Hjælp til nem aftensmad

Post by Godzilla »

Nå, nu fandt jeg Kjellerup. Jeg ser at det ligger midt i Jylland, så er det ikke sådan lige at komme forbi og hjælpe med maden. Ikke med min elendige økonomi. Øv.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply