Death by chocolate

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Death by chocolate

Post by Camilla... »

Jeg sidder lige og skal i gang med store bagedag. Jeg er under frivilligt tvang blevet sat til at stå for udvalget af kager da min mor holder studentergilde for min papsøster/min papfars fødselsdag/gensyn med min kusine efter 10 år imorgen.

Udover at have bestilt et stk. studenterlagkage, så skal der også laves lidt kage til kaffen og her tænkte jeg at jeg ville afprøve Death by chocolate.
Men til jer der har lavet den før; Kan den tåle at blive smidt sammen idag og stå i køleskab til imorgen ? Eller skal jeg vente med at lave den til imorgen ?

Jeg vil gå i køkkenet og starte på studenterkagen, mens jeg venter på svar.

Camilla
God d
User avatar
Alice (Larnett)
Posts: 45
Joined: Tue 19. Aug 2008 19:08

Re: Death by chocolate

Post by Alice (Larnett) »

Hey.

Jeg har ikke selv prøvet at lave den kage, men den minder meget om dem jeg selv laver. Jeg laver altid kagerne dagen før (med mindre jeg er i tidsnød) og min erfaring er, at de bliver bedre af at stå.

Jeg kan da lige vise et billede til de kagesultne strigler :-D


Image

God bagelyst
Alice
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Death by chocolate

Post by CXEC »

Flot kage Alice! Hvad består den af, ud over det synlige?

Camilla, hvad er en Studenterlagkage? Lagkager bliver lækre af at blive lavet dagen før! Og mon ikke Death by Chocolate klarer den med?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Re: Death by chocolate

Post by Camilla... »

Flot kage Alice...

Studenterkagen er som bare en alm. hjemmelavet lagkage med studenterhue-motiv.
Ikke noget specielt der...

Jeg er gået igang med Death by Chocolate og satset på at den lige som alle andre lagkager bare bliver bedre af at stå en dags tid.
Min bekymring gik på at fyldet med fløden muligvis ikke havde så godt af at leve til imorgen. Men gør jeg forsøget.

Camilla
God d
User avatar
Alice (Larnett)
Posts: 45
Joined: Tue 19. Aug 2008 19:08

Re: Death by chocolate

Post by Alice (Larnett) »

Tak for "roserne" :kindkys:

Kagen består af 3 chokoladebunde jeg selv bager. Det giver nogle mere kompakte bunde, som jeg synes bedst om. Mellem de to nederste bunde er der chokoladeganach, og mellem de to øverste er der jordbær"flødeskum". Omkring det hele er der chokoladesmørcreme, så sugarpasten ikke kommer i kontakt med fløden. Detefter pyntes det hele.

Verdens lækreste kage :aribeth:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Death by chocolate

Post by CXEC »

Tænk jeg troede det var Marcipan! :viben: :viben:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Alice (Larnett)
Posts: 45
Joined: Tue 19. Aug 2008 19:08

Re: Death by chocolate

Post by Alice (Larnett) »

Marcipan?? Nej nej. Jeg bryder mig ikke om marcipan som overtræk (kun omkring nougat og med chokolade omkring igen :skoer: )

Men skumfiduser rørt med flormelis - mums :aribeth:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Death by chocolate

Post by annetteB »

Kagen kan saaagtens lægges sammen både én og to dage før den skal bruges, bare den står køligt (og uden for lækkermundes rækkevidde)i ventetiden.
:askepot:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Death by chocolate

Post by CXEC »

Hahaha! :viben: Jeg har det så lige modsat dig. Jeg kan ikke udstå sukkerstads omkring mine kager :skoer: Det bliver for sødt til mig. :doed:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: Death by chocolate

Post by MetteboDeluxe »

Mmf bliver nu ikke rigtig sødt syntes jeg.. Mærkeligt nok egentlig :ehh:

Min sidste kage var med marzipan overtræk og så mmf pynt. Den blev goooood :aribeth:


Image


Jeg skal altså også lave Death by chokolate snart.
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply