Et babyspørgsmål...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Et babyspørgsmål...

Post by aribeth »

jaja jeg ved det godt... nogen kan lide børn andre kan ikke... og så videre :linski:


Men jeg bliver simpelthen nødt til at stille de her spørgsmål et sted hvor der dog trods alt er en del der har børn...


Max er jo verdens sødeste unge... uden tvivl... MEN

Altså, i starten da jeg begyndte på grød og sådan, der synes han det var ok at spise lidt ...selvom nogen ting var ulækre... men nu!!! han får sine D vitaminer først og dem kan han godt lide... og så prøver vi med enten risgrød, ris/majsgrød, kartoffelmos (som er det der ryger mest ned af) og så engang imellem lidt sveskemos... efter 1 mundfuld NÆGTER han at åbne munden igen... han spiser faktisk mundfulden, nogen gange ser han ud som om han ikke VIL æde det og somom jeg har givet ham gift, menhan sluger fint...
og sådan er det altså bare blevet... jeg forsøger troligt 2 gange om dagen... har prøvet når han er sulten når han ikke er sulten når han er frisk når han har været oppe nogle timer.. ja på alle tidspunkter... intet virker...

Kartofler vil han som sagt hellere spise, gerne med lidt broccoli... men det bliver kun 4-5 bittesmå mundfulde OG det er KUN når Keld mader ham.... :ehj: :mur: ellers klapper han munden HELT i!

Hvad gør man? lader det være og håber på han en dag vil?

Ellers spiser han bare hos mig...

Men det er sgu heller ikke fordi det er noget der er særlig meget held med for tiden... han vil ikke have højre bryst?!?! men hvis han får lov at sutte to gange på venstre først er der intet problem... men han vil også først spise når han er MEGA sulten hvilket emdfører at jeg bliver brugt som bidering af hans ene tand AAAAVVVV for helvede!!!!!!


SUK... han gider ikke flaske... jeg har prøvet emd MMe og med mit eget han VIL ikke... KUN hvis det er sukkervand...


Har jeg bare fået et barn med spisevægring? eller er han allerede kræsen?!??


Skal jeg bare lade det komme helt af sig selv det med maden??


Katrine
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Et babyspørgsmål...

Post by MinnaN »

Det med maden kommer af sig selv, som regel. Prøv med den samme slags mad over flere gange og ikke bare skifte som vinden blæser. Nogen børn vil bare ikke MMe, vælling eller flaske af nogen slags. Gi af kop i stedet. Ikke en kop med tud, men en rigtig kop. Alle mine ville hellere det med kop end af flaske.
Men det tager tid for de små at lære rigtig mad. De vil hellere opdrage moar til at stå parat med madpakkerne.
Et sidste råd: Prøv med sukker på. Du kan altid fjerne sukkeret lidt efter lidt. :linski:

Så er der liige... Nogen børn vil bare ikke fast føde, før de er over 6 måneder. De blir ligesom ikke rigtig sultne efter fast føde før det tidspunkt. Natasha og Katharina ville spise ordentlig mad, da de var 8 omkring måneder. Marcus da han var omkring 10 måneder, men Marcus er også sær. :lol: Han spiser stadig ikke ordentligt og er enormt kræsen, hvilket jeg finder svært. :-?
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Et babyspørgsmål...

Post by LoneR »

Hvor gammel er han nu?
jeg hart altså ikke givet noget fast føde før 6 måneders alderen - det var dengang jeg havde børn i den alder, det anbefalede - også af allergihensyn.

Og så vil jeg give Minna ret i, at du ikke skal prøve tusinde ting - prøv noget moset kartoffel og lad ham spise det han vil - det kan jo godt tage lidt tid med sådan en unge.
Når han har fået det i nogen tid - så prøv noget nyt.
Lad være med at prøve nye ting hele tiden - han skal have tid til at vænne sig til det.
Hvis det du giver ham er for stift i konsistensen kan han have svært ved at manøvrere det rundt i munden - det sætter sig måske i ganen, og det er ubehageligt - gør det mere flydende.
Mine har heller ikke villet have flaske - da de skulle drikke andet end mælk, fik de det af en kop, en helt elmindelig kop uden tud - evt. med en teske.
LAd være at gi ham sukker på -

jeg har ikke oplevet at de ikke ville have mad i den forstand - de har da ædt lystigt efter nogle dages tilvænning.
Og skyllet efter med modermælk.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Et babyspørgsmål...

Post by annetteB »

Skal jeg bare lade det komme helt af sig selv det med maden??


Indledende: JA!
Derudover er jeg så enig med LoneR, at jeg ikke gider skrive om det.
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Re: Et babyspørgsmål...

Post by aribeth »

hvor skriver ejg jeg har givet ham tusind ting? :ehh:

Altså alt det der ved jeg jo godt... det der undrer mig er at han HAR villet spise det meste af det, men nu vil han faktisk ingenting... eller jo han spiste 4 store mundfulde kartoffel her til aften :aribeth:


Katrine
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Et babyspørgsmål...

Post by Intunia »

Måske får han nok bryst !
Hvor gammel er Max ?
bla bla bla
aribeth

Re: Et babyspørgsmål...

Post by aribeth »

Max er 6 måneder på fredag.

Og jeg er først gået igang sådan lidt mere konsekvent de sidste 14 dage... før det fik han en lille smagsprøve hver anden dag eller ngoet i den stil...

Jeg er ved at være godt træt af at blive bidt i brystvorterne... det hjælper ikek en skid at hive brystet ud og sige nej .... eller skrige højt... han bider mig igen bagefter...

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Et babyspørgsmål...

Post by annetteB »

det er fordi du ikke javer fingeren ind i mundvigen på ungen og hiver patten til dig - SAMTIDIG med at du skræpper op - for dét virker nemlig.
:peg:





(eller osse er det fordi du har fået et barn der er dumt, men vedholdende :ondgrin:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Re: Et babyspørgsmål...

Post by aribeth »

DET har jeg bestemt ikke ONDE annette!!! :loneb:

Han vil helst kun spise ved mit bryst når han er MEGET sulten... og så bider han og flår han i mig så tårerne sprøjter på mig altså.... og jeg hiver brystet ud og råber AVVV samtidig.... SUK....


Katrine
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Et babyspørgsmål...

Post by Stimata Doamna »

Idet datteren havde mælkeallergi, da hun var i Max's alder, brugte jeg modermælk i mos/grød. Det gled fint ned, men hun ville nu hellere have bryst. Da hun var 8½ måned, rejste dumme mor væk i nogle dage, så hun fik en kold tyrker - og satte pris på, at mos og grød faktisk mættede noget mere end mælk. Derefter var amning yt. Flaske har vi ikke brugt, vi gik direkte til kop.

Jeg tror, at Max af sig selv skifter over til fast føde, når han finder ud af, at det mætter. Hvis det er kartoffelmos, han gerne vil have, så giv ham det. Prøv evt. at blande modermæk i - det kan gøre, at han synes, at det smager af noget, han kender og godt kan lide.

Det er hyggeligt at ligge ved mor. Også selv om hun skriger... Min var flink til ikke at bide, hun fik de første tænder, da hun var 4 måneder *gys, det kunne have været grufuldt*
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply