Så står jeg der igen...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Så står jeg der igen...

Post by Annemaja »

Øv Zanne - og endnu mere øv for alle de ikke neutraliserede stakler, der fiser rundt og formerer sig pga deres ejeres manglende ansvarlighed. Der er ALT for mange katte i DK.

Problemet er at det koster en halv bondegård at sige ja - fordi de jo skal passes med neutralisering, øremærkning, vaccinationer osv - fordi jeg på ingen måde vil medvirke til at der fødes flere uønskede katte :-(

Henter gerne i Korsør, hvis nogen vil give de små et hjem øst for Storebælt. Eller på den anden side, hvis ny ejer vil betale broafgiften.

Har ikke selv råd til flere dyr pt - min dyrlægekvote er ca så overskredet som den kan blive...

Tine: Min ene kat har en lille søster, der er whiskasfarvet - og mangler et hjem, Kærlig og skøn og 10 uger. Tog hende selv, hvis jeg ikke lige havde 2 i forvejen der skal neutraliseres mv. Plus en hest med sukkersyge, der skal på livsvarig medicin efter 5 mdr. grim sygdom til en formue og alt det løse.....
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så står jeg der igen...

Post by vicky02 »

Hov hov...
Nu skal jeg ikke fristes mere end højst nødvændigt.
Hveranden dag vil jeg gerne have prop får en ny legekammerat, den næste vil jeg vente og se hvad han siger til hus og have.

Min store plan var jo først at være samaritaner, når vi var flyttet og jeg gik på barsel, hvor jeg var hjemme konstant.

Men for fanden, jeg kan altså ikke bare lige vende det blinde øje til sådan nogle størrelser.

Og May-britt...en whiskas kat...ihhh....sådan en fætter har jeg altid ønsket mig.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Re: Så står jeg der igen...

Post by JulieT »

Vi skal en tur over til Tine Sørensen og filme på mandag (6980 Tim) - vi kan godt have en kasse katte med tilbage over broen, hvis der er nogen, der vil have dem på Sjælland.


Mvh


Julie
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så står jeg der igen...

Post by vicky02 »

Det kan da væer jeg bare skal lave et internat i det nye hus med det samme.
Så slipper jeg også får at finde et nyt arbejde, de 3 måneder jeg højst sandsynligt kommer til at gå ledig inden barslen :skoer:

nøj, det ville være fantastisk.

Nå, nu tør jeg altså ikke kigge i denne tråd mere, før jeg har snakket med kæresten i aften (og jeg venter pænt til han har fået mad i maven...så er han mere medgørlig :minna: ).
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Så står jeg der igen...

Post by Nina »

Hej Zanne. :-)

Du skrev:
Jeg har da en bedre ide Nina - du skal herover alligevel, så kan du jo tage kattene med til Tine. Og så kan vi bruge lidt tid på at snakke gamle dage og Blomme...


Nu vægrede jeg mig mest over turen - da jeg har en rygrad som en regnorm - og derfor ikke egner mig til at se små dyrebørn (+ mor), som jeg meget vel kunne fristes til at smugle med under frakken. :ehj:

Jeg ville ellers gerne agere transport for andre, men desværre er der over 2 timers kørsel fra mit midlertidige weekendophold og ned til dig. :oeje:

Det kan være, at der kommer en anden lejlighed, og så vil jeg mægtig gerne snakke om gamle dage og Blomme). :mikkel:

Venlig hilsen
Nina
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Så står jeg der igen...

Post by Tukær »

Ikke fordi vi er super gode katte ejer, ellers vores katte bliver gamle, men er der ikke andre, kunne vi godt tage dem.
Vores katte er ude katte, bor i vores fyrrum, hvor de har mad og vand, og bliver snakket med, deres fornemmeste opgave er at holde stalden musse fri, og det har de altid klaret til UG X og O.
Men vores katte bestand er voldsom reduceret lige pt. har kun en voksen og en killing tilbage :nej:

En af synderen er en stor fremmet hankat, som vi prøver at få fat i :vader: , han har jagtet vores ejen dejlige handkat væk, og har ham også mistænkt for at ha taget killingerne :doed:

Men det er jo sådan det er nogle gange :-(

Vejen har også taget et par katte i tidensløb, tiltros for at jeg har fortalt dem at de ikke må lege der ude :fy:
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så står jeg der igen...

Post by vicky02 »

Tukær...
Jeg syntes du seriøst skal overveje at tage dem :jeanie:
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Så står jeg der igen...

Post by Zanne »

Tukær, jeg kan godt lide din ærlighed. Tak for den :heidio:

Gider du smide mig en besked med dit nummer, så ser vi om der er andre der henvender sig. Jeg vil jo selvfølgelig helst at katten ender som steriliseret indemis, men staldkattelivet hos dig, er garanteret slet ikke at foragte. Og under alle omstændigheder, så må det være SÅ meget bedre, end at ende på internatet, til en uvis fremtid. Jeg har en ganske klar fornemmelse af, at du passer dine dyr godt.

Med hensyn til hankatten, så forsøg at låne en kattefælde, enten hos dyrlægen, kommunen eller den lokale kredsformand for DB. Jeg har godt nok en, men der er lidt lang vej, når den engang skal afleveres igen. Det er da drøn uretfærdigt, at sådan en grum hankat, skal smide alle dine misser hjemmefra.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Så står jeg der igen...

Post by Tukær »

Tak :-)

Og god ide med en kattefælde, det havde jeg ikke lige tænkt på, det må heller prøves en weekend, hvor vi er hjemme, så vi kan lukke vores ejne ud igen, hvis de skulle komme på at prøve den :linski:
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Så står jeg der igen...

Post by vicky02 »

Så har jeg en afklaring.
Min dejlige kæreste var ikke afvisende, men ville gerne lige tygge på den, idet det jo lige pludselig er en del flere beboere, plus min mor fik konstateret skimmelsvamp i hendes lejlighed endeligt igår, og hun flytter så hjem til os, indtil hun finder noget mere "permanent" midlertidigt.

Udfaldet blev, at som vores verden ser ud nu, er det ikke noget vi vil byde et dyr.
Var det sket om en god måned, havde vi nok sagt ja, men der er for mange "hvis nu" pt.

Også når man lige tager højde for div udgifter til dyrlæge osv.

Jeg har lagt en seddel hos min underbo, der er vild katteelsker, om han evt kunne have interesse. -Men jeg ved ikke om han er på ferie, har ikke kunne fange ham de sidste par dage.

Så umiddelbart fra min side af skal i ikke regne med noget :graed:
Post Reply