Ny stald

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Ny stald

Post by FruTusse »

Jeg giver 2.350,00 pr. måned for

Ny flot og lys stald med STORE bokse
Incl. foder: Tjørnehøj Mølle Müsli team, havre, vitamin-/mineralblanding hvis behov
Hø og/eller wrap fra egne jorder og halm
Strøelse i form af tørv+spån eller halm
Ud-og indlukning hver eneste dag, dog står vi pensionærer selv for indluk i weekends efter turnus
Nyt lyst 20x40 ridehus, super bund, med vandingsanlæg
Udendørs 20x50 bane, super bund
Udendørs gammel ridebane 20x40 med lys
Super græsfolde, når man ser bort fra problemet med bjørnekløer på 2-3 af dem, men græsfold helt frem til midt/slut oktober
- der er valget mellem dag- eller døgnfold om sommeren, dog tvungen døgn i 3 uger.
Ok jordfolde om vinteren som fungerer men er for små til antallet af heste
Halm på jordfoldene om vinteren
Mulighed for egen underviser, ellers er der mulighed for at tilmelde sig god underviser der kommer fast.
Kun 25 min. kørsel på knallert fra mit hjem, 15 min i bil.

Nitouche har aldrig trivedes et sted som hun gør det her, og her er også rigtig rart at være for både heste og mennesker. Vi har jordens bedste staldpige med kæreste som er til stor hjælp for os alle.

Desværre er der ½ times skridttur til skoven, og dét sammenholdt med vores problem med bjørneklo gør desværre at jeg er nødt til at overveje om Nitouche stadig skal stå her til foråret. Der er ikke den store opbakning fra mine medpensionærer til et gøre en fælles indsats for at bekæmpe bjørnekløerne, og ejer og jeg har ikke en jordisk chance for at klare det alene, da der er rigtig mange af dem uden for foldene, og det er her den store indsats skal lægges for at undgå spredning til foldene. Foldene er til at overse.
Og jeg savner at kunne ride en tur i skoven, kort som lang, og ikke være nødt til at planlægge det, fordi det med en ordentlig god skovtur er noget man skal bruge to timer til. Savner det især nu hvor jeg er begyndt på at skridte Nitouche lidt for hånd, vi har nemlig ikke rigtig andre muligheder andet end cykelstien langs med Knardrupvej og det er nu jævnt kedeligt.

Men der er desværre ikke så mange andre opstaldningsmuligheder i tilnærmelsesvis nærhed, og det er et krav for mig at det er til at komme til på min scooter indenfor rimelig tid.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Ny stald

Post by HHansen »

Jeg giver 1800 om måneden + 350,- pr 220 kg wrap. Typisk er man så nogle stykker der deler en wrapballe, og det giver man selv.
Ellers er der havre og pillefoder og halm med i prisen. Man kan vælge selv at hælde foder op i spande, og give ekstra tilskud af hvad man har lyst til, eller man kan sige hvor meget hesten skal have så får den det.
Vi skal selv strø og muge.
Hestene lukkes ud og tages ind. Der er store græsfolde om sommeren, og jord/sand folde om vinteren. Hestene går 2-4 stykker sammen. Der er 20x40 ridehus, 20x60 ridebane, springbane og en travbane med sand rundt om foldene.
Desværre er der nogle kilometer til nærmeste skov :-(
Der er et par og halvtreds heste på stedet.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
dyrskov
Posts: 11
Joined: Thu 8. Oct 2009 14:40

Re: Ny stald

Post by dyrskov »

Opstaldning

jeg giver 1350 kr. for løsdrift, der fodres 2 gange dagligt om vinteren, og lægges hø ud. Der er læskur. Der er ridehus og skoven ligger i baghaven. Om sommeren er det skønt, der er masser af græs og staldejer er god til at omlægge de 24
tønder land han har.
Post Reply