ARGH!!! Træt af sne...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

ARGH!!! Træt af sne...

Post by Frieser9460 »

Ja, det er lige, hvad jeg er ved at være efterhånden... :brok:

Her i weekenden skulle jeg til Sønderjylland på kursus i lange liner samt tricks- og klikkertræning, men takket være den forbistrede snestorm kom jeg ingen steder... for fredag var mit tog aflyst, og lørdag morgen var jeg så sneet inde, at jeg godt kunne glemme ALT om at komme ind til Aalborg! :mur: :brok:

Og det bliver bare ved og ved med at sne.... :ked:

Men okay... smukt er det da... det kommer man ikke udenom... :-)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Og føllebasserne nød at tumle i alt det hvide....

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Og så har jeg noget HELT unikt... nemlig en "hvid Frieser"... se selv: :lol:

Image

Image

Er der andre end mig, der har fået tonsvis af sne her i weekenden???
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by HeidiO »

Tonsvis har vi ikke fået, men det vi har fået flytter sig sådan lige ud på vejen, så kørslen bliver noget spændende.

Jeg er også træt af sne - lyset det giver er skønt, men jeg er en kende træt af at vejret skal diktere mine planer og gøremål i den grad som det gør i øjeblikket.

Det kursus du gik glip af lød ellers spændende :askepot: ærgerligt at du ikke kom med.


(Lige et tip til dit kamera - når du tager billeder af sne, så juster lidt på eksponeringskompensationen - prøv dig frem, men den skal justeres til +, så brænder sneen ikke ud og du får detaljerne med i billedet :-) )
Heidi
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by Frieser9460 »

Heidi, med hensyn til kamera... Billederne er taget på funktionen S (som efter min mening er den eneste, der dur til actionbilleder), med hvidbalancen på "dagslys" og 0 samt eksponeringen 0... men hvis jeg vælger at øge eksponeringen, bliver billederne så ikke mere overbelyste?

Det er nemlig min store udfordring... altså det der med lyset. Autofunktion er noget kedeligt noget, så den bruger jeg aldrig, men jeg synes tit, jeg har udfordringer med farver og belysning... det ser aldrig helt ud på mine billeder, som i virkeligheden... :ehh:

På billederne i denne tråd er jeg i øvrigt kommet til at bruge for høj ISO... men det opdagede jeg først, efter de var taget... :roed:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by HeidiO »

Frieser9460 wrote:Heidi, med hensyn til kamera... Billederne er taget på funktionen S (som efter min mening er den eneste, der dur til actionbilleder), med hvidbalancen på "dagslys" og 0 samt eksponeringen 0... men hvis jeg vælger at øge eksponeringen, bliver billederne så ikke mere overbelyste?


Altså ikke på mit Nikon der skal den på +, men prøv dig frem med at skrue lidt op eller ned for eksponeringen og tag nogle billeder på hver indstilling - man kan se tydelig forskel. Hvilket kamera har du?

Hvidbalancen ser fin ud, sneen ser rigtig ud og er ikke blå
Heidi
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by FruTusse »

Ja man skulle jo ikke tro at den slags billeder kunne være taget i lille DK, nærmere i Norge hvor de jo er vant til den slags snemængder.

Men pænt er det jo.

Her er der dog ikke faldet andet end et par cm i løbet af hele dagen, men jeg er godt nok også noget træt af det og glatte veje. Havde jeg bil ville jeg ikke være helt så træt, men det føre vi har herovre p.t. er IKKE sjovt at køre i på en knallert.

Så NU vil jeg altså gerne forlange +grader og helst også snart lidt forår!!! :peg:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
aribeth

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by aribeth »

hold da op hvor de hygger sig de to basser! DEJLIGT!!!!


Jeg er ved at sne inde lige nu... det er træls, for jeg skulle egentlig til en øre- næse- halslæge og suges... men jeg kommer vist ingen steder nu!



Katrine
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by Frieser9460 »

HeidiO wrote:
Frieser9460 wrote:Heidi, med hensyn til kamera... Billederne er taget på funktionen S (som efter min mening er den eneste, der dur til actionbilleder), med hvidbalancen på "dagslys" og 0 samt eksponeringen 0... men hvis jeg vælger at øge eksponeringen, bliver billederne så ikke mere overbelyste?


Altså ikke på mit Nikon der skal den på +, men prøv dig frem med at skrue lidt op eller ned for eksponeringen og tag nogle billeder på hver indstilling - man kan se tydelig forskel. Hvilket kamera har du?

Hvidbalancen ser fin ud, sneen ser rigtig ud og er ikke blå


Jeg bruger et Sony A200 spejlrefleks med en 18-55 mm linse. Og har leget meget med de forskellige funktioner, eksponering osv. og ind imellem rammer jeg et nogenlunde lys... men det er vist mere held end forstand. :roed:

Har overvejet at melde mig på et fotokursus, for jeg vil virkelig gerne det der foto-halløj, men suk... sådan noget koster penge... mange penge. Og skal jeg prioritere den smule penge, jeg kan sætte af til diverse kurser m.m., ja så har hestene førsteprioritet i første omgang. Så må fotokurserne komme bagefter. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Fru Hurup
Posts: 506
Joined: Mon 7. Dec 2009 15:03

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by Fru Hurup »

sikke dejlige billeder :atengstedt:

Mine svigerforældre er sneet inde i Frederikshavn - det kunne jeg godt bruge :engel:
Ulla
______________________________________________________
"Man kan se hvad mennesket har skabt gennem vinduet i en bil,
men det Gud har skabt, skal ses fra hesteryg."
User avatar
Deerhunter
Posts: 409
Joined: Sat 5. Sep 2009 21:09

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by Deerhunter »

Med lidt lykke og held skulle vi gerne nå 11-12 grader idag :hhansen:
Jos ei viina, terva tai sauna auta, tauti on kuolemaksi.
User avatar
HelleK
Posts: 266
Joined: Sun 9. Aug 2009 14:35

Re: ARGH!!! Træt af sne...

Post by HelleK »

Deerhunter : det er ikke sødt at prale !!!!! :fy: :fy:

Jeg var 1½ time om at komme på job i morges...normalt tager det ca 15 min...Håber vejret vender i løbet af arbejdsdagen, for ellers kan det blive en udfordring af de større at nå op til HesteDyret i dag
Det er det du øver dig mest på, du bliver bedst til
********
You can't buy happiness, but you can buy horses...and that's pretty damn close
Post Reply