Billeder af Peter T.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Blønner
Posts: 200
Joined: Sun 3. Dec 2006 23:22

Re: Billeder af Peter T.

Post by Blønner »

:jeanie: :jeanie: :jeanie: :jeanie: :jeanie: :jeanie:

Vild med dine dejlige Billeder :elsk:
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Re: Billeder af Peter T.

Post by Replica »

Sikke en sød hest :)

Men må jeg komme med et undringsspørgsmål? Hvorfor har han ørerne tilbage på alle ridebilleder undtagen det ene hvor han er "blind" og så dem hvor han er løs?

Altså jeg er helt med på at heste lytter efter rytteren - men burde han så ikke skiftevis have dem fremme og tilbage? Måske har han også det - men billederne fanger kun når de er tilbage?

Nå men dejlige billeder - er dog heller ikke så vild med dem med vinger ect ;) Hvor stor er han?
ImageImage
morskade
Posts: 1
Joined: Tue 13. Apr 2010 08:32

Re: Billeder af Peter T.

Post by morskade »

hvor er hnde live ude hos Blønner og Polledrengenan bare dejlig Peter...glæder mig til at se ham i leve
Ttullamore
Posts: 18
Joined: Tue 13. Apr 2010 10:29

Re: Billeder af Peter T.

Post by Ttullamore »

Altså jeg er helt med på at heste lytter efter rytteren - men burde han så ikke skiftevis have dem fremme og tilbage? Måske har han også det - men billederne fanger kun når de er tilbage?


Jeg tror bare det er en tilfældighed, jeg beder ham om meget med min stemme :) og han lytter meget til mig, han har det altså ikke dårligt, eller har ondt :P

Image
Image


Og sådan nogle barok-sadler er altså ikke ret godt egnet til letridning

det er dog kun skånesæde :P

Jeg har ingen billeder af en levade her, kun pessade, og en opdrift til capriole( buk-halløj, den er ikke færdig udviklet endnu :P ) :)
Hvordan har du lært ham capriolen eller levaden?


levade/pessade er nem nok til at indlære et løft, han kommer godt ned med røven også, men det tager noget tid at gøre den god, og vi er ikke kommet helt derud endnu :) En caporiole er meget svær at gøre korrekt, det kræver en enorm styrke og balance. Det er nemmest at sidde i den uden sadel. Jeg lærte ham først at "hoppe" med bagparten", senere bukke, og sparke ud, også kombinere de to ting. :)

Hvad er blindridning for en størrelse (bortset fra at hesten ikke kan se noget)?


Jeg ved egentligt ikke hvorfor men det var bare et trick vi startede på, også ja, prøvede jeg det under sadel :) jeg har ikke nogen mening med det egentligt..
Ttullamore
Ttullamore
Posts: 18
Joined: Tue 13. Apr 2010 10:29

Re: Billeder af Peter T.

Post by Ttullamore »

ups, han er 140 :)
Ttullamore
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Billeder af Peter T.

Post by Frieser9460 »

Ja, du ved jo, jeg er vildt fascineret af både Peter og dine/din kærestes evner som fotograf! :respekt:

Især er jeg vild med billederne, hvor I rider gennem vand... de er SUPER gode! :respekt: Og I er vildt dygtige! :respekt:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Billeder af Peter T.

Post by CXEC »

Altså det blev jeg ikke så meget klogere af. Du siger at du gør det for at styrke ryggen. Fint, men Hvordan lærte du den det i PRAKSIS? Hvis jeg skulle lære min lille dulle det, tænker jeg?

Jeg er altid ude efter tips som kan styrke ryggen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Billeder af Peter T.

Post by Benno »

Fine billeder.
Kan rigtigt godt lide det med vingerne.
men jeg har også lige et spørgsmål
I forhold til det etiske aspekt mht at blinde et flygtdyr og ride rundt på det, hvor den af åbenlyse årsager ikke kan bruge dens vigtigste sans. Synet
Hvad er formålet med at gøre det??
kamber
Posts: 542
Joined: Tue 11. Nov 2008 21:49

Re: Billeder af Peter T.

Post by kamber »

Ttullamore wrote:ups, han er 140 :)


Hold da op - er han kun 140? Han ser større ud. Hvor høj er du, hvis jeg må spørge?
Et in arcadia ego
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Billeder af Peter T.

Post by Benno »

Håber stadig på et svar :hhansen:
Post Reply