Jeg savner min kat!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Jeg savner min kat!

Post by Pia »

Min dejlige smukke søde Ingrid er blevet aflivet efter en påkørsel.

Røntgenbillederne viste en knust hofte, det kunne ikke laves.

Her er SÅ tomt i huset uden hende, Bazooka leder også, vi savner hende alle sammen.

Sådan lidt på må og få sidder jeg og kigger katteanoncer, men der er ikke rigtig noget der fænger, Ingrid var en blanding af Siameser og Europee og havde i høj grad siamsind. Sådan en vil jeg gerne have igen. Smuk, opfindsom, klog ect.

Vi er ret vægelsindede herhjemme lige pt. skal vi have en ny? Skal vi finde en der ligner Ingrid? Jeg siger mest til mig selv vi skal vente med kat, men søger alligevel ind på annoncer hele tiden.

Kender I nogen der har miniIngrid'er til salg?






Image

Image
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg savner min kat!

Post by Annemaja »

Hej Pia.

Det gør mig ondt for dig. Det er så frygteligt, at miste nogen man elsker.

Jeg har 2 skønne misser, som min mand og søn desværre bare slet ikke kan tåle :-( Overvejer om jeg skal prøve at finde dem et andet hjem. Men de er slet ikke siamagtige - den ene er super klog og hvid og sort pige - den anden en rolig, super smuk sandfarvet mainecoon/skovkattebld. De bor dog kun inde eller i deres kattegård - netop for at undgå påkørsler.

Ved slet ikke om jeg kan eller vil undvære dem - men måske hvis det rette hjem dukkede op derude....

Håber virkeligt at du finder den helt rette kat derude - men der MÅ være en - der er bare så mange katte der mangler et godt hjem. Havde vi ikke fået de lorteallergiting herhjemme kunne jeg sagtens have mange flere skønne mislinger.





Image
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg savner min kat!

Post by Pia »

Trist med din søns og mands allergi. Håber du finder en løsning med dine to fine katte.

Ja, jeg håber jo også der er en, der er helt rigtig til os, et sted derude.

Lige nu sammenligner vi nok bare for meget med Ingrid, men der er jo ingen helt som hun var!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg savner min kat!

Post by Annemaja »

Tak Pia.

Tror nu ingen af os har lyst til at undvære dem... manden siger i hvert fald niks på trods af snot og kløe i øjnene uanset medicin... og sønnen bor jo ikke hjemme mere.

Vores sorte hunmis Bella var den eneste sorte i sit kuld fra sidste år - og den største. Resten af kuldet var faktisk meget lig din Ingrid i type. Moren er også meget fin og siameseragtig - men dog 3 farvet. Ved ikke om hun er blevet neutraliseret - men vil da gerne undersøge om de evt har killinger der ude.

Her et foto fra sidste sommer med Bellas mor og resten af kuldet da de var MEGET nye :-)

Image
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg savner min kat!

Post by Pia »

Det er sødt af dig, men jeg er slet ikke afklaret med OM jeg skal have kat igen lige nu, og når det skal være, skal det være DEN kat ;-)

Og den skal med ret stor sikkerhed indeholde noget siam og ikke bare ligne af ydre. Sindet kommer før udseende :-)
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Jeg savner min kat!

Post by Annemaja »

Hej igen.

Det kan jeg godt forstå.

Det tager tid at komme sig, og ikke mindst at afklare sig.

Selv overvejer jeg stadig om jeg overhovedet har lyst at have heste mere.... det mistede mening da Geysir døde.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
margit
Posts: 4
Joined: Fri 25. Jun 2010 23:00

Re: Jeg savner min kat!

Post by margit »

Jeg ville ikke prøve at finde en, der ligner Ingrid.
Når du har været meget forelsket i hende, var det jo ikke kun pga. hendes skønhed men også for hendes væremåde – og det ville ikke gi’ den nye en chance – en lille ny, som skal elskes for lige præcis det, den selv er og står for.
margit
Posts: 4
Joined: Fri 25. Jun 2010 23:00

Re: Jeg savner min kat!

Post by margit »

Så må du glæde dig over dine 5 fridage, der lige så stille nærmer sig.
Min svigerinde er også sygeplejerske på et plejehjem.. – for det er det dit arbejde består i – har jeg ret?
Hun har ligeledes valgt nattevagterne for at kunne optjene 5 fridage.
Da jeg spurgte hende, om hun aldrig havde lyst til at have et ”almindeligt lig”, sagde hun med et breds smil: ”Og mine 5 fridage?”
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Jeg savner min kat!

Post by FruTusse »

Øv for den Pia, det gør mig rigtig ondt at høre. :kindkys:

Jeg ved præcis hvordan du har det i øjeblikket. Jeg måtte tage den tunge beslutning til og hos dyrlægen i mandags hvor min gode gamle Turtie-mis blev aflivet. Kronisk nedsat nyrefunktion, som jo kun ville forværres, og hun havde i noget tid ikke haft det godt og havde i løbet af de sidste par måneder tabt sig til under det halve af sin normale kampvægt. Godt nok har hun altid været lidt for overvægtig, men dette her var alt, alt for voldsomt et vægttab.
Så jeg tog beslutningen hos dyrlægen og hun fik fred, 16 år gammel, så hun har trods alt haft et godt og langt katteliv.

Nu har jeg så tålmodigt prøvet at se hvordan min tilbageblevne birma-kat Charmy tager det at være uden sin roommate gennem de sidste 8 år, og han er MEGET morsyg, og er helt tydeligt ked af det og føler sig alene.
Det er klart nok ikke tilstrækkeligt med hundens selskab, og selvom det for mig ville være mest praktisk kun at have én hund og én kat, så kommer hensynet til Charmy altså først, så jeg har siddet og kigget lidt på Kattegalleri.dk hvad der er til salg af katte.
Nu vil jeg i så fald gerne have noget der slet ikke kan sammenlignes med Turtie og vil gerne have en langhårskat mere, så jeg har kigget efter Maine Coon og Norsk Skovkat og har fundet hende her, som jeg faktisk synes ret godt om, umiddelbart.

http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=16733

Efter en telefonsamtale med ejerne i går, har jeg i dag besluttet at jeg tager ud for at se katten i morgen aften, og så må jeg se hvad jeg synes. Men tager IKKE en transportkasse med, da jeg gerne vil bruge et par dage mere på at tænke mig ordentligt om, hvis nu jeg falder pladask for katten.

Har jo egentlig fundet en voksen Sibirisk kat som jeg rigtig godt kunne tænke mig, men opdrætterne bor i Randers, og jeg må tilstå at jeg ikke er indstillet på at tage den lange vej med tog for at se katten. Og vil ærgre mig hvis det viser sig at jeg slet ikke bryder mig om katten når jeg er derovre. Så den har jeg slået ud af hovedet.

Så nu ser jeg i morgen hvad jeg synes og tager det derfra.

Kan godt sætte mig ind i at du, Pia, ikke er sikker på om du vil have kat igen. Det må bare være barsk at må aflive sin kat efter en påkørsel, det må da være enhver katteejers mareridt. :nej:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Jeg savner min kat!

Post by Pia »

Margit: Jeg er helt enig med dig i at jeg ikke skal finde en der ligner Ingrid, men sindet fra Siameseren vil jeg nu have :-)

MarieMD: Tusind tak for dit indlæg, varmer mere end du aner!

I morgen skal vi se på en killing, den er ikke klar til at flytte hjemmefra endnu, men det passer mig fint. Måske det slet ikke skal være den... Den er halv Siam og halv Gårdkat. Ligner ikke Ingrid, men måske det sjove sind og hittepåsomhed er der?

*suk*

Held og lykke til dig også, den er meget smuk den kat du der har øje på! Jeg håber den også er venlig og rar og det du søger.
Vi er blevet enige om ikke at ville binde an med en voksen kat, men tror på en killing lettere vil kunne omstille sig hund og unger.

Og så ER killingealderen jo bare sjov :-) En voksen ville jeg temmelig sikkert også sammenligne med Ingrid, det kan man ikke på samme måde med en lille 13 ugers størrelse.
Post Reply